نکاتی در مورد نگهداری آسانسور

نکاتی در مورد سرویس و نگهداری آسانسور

مقدمه

شرکت لوکس کاور در زمینه ی طراحی و تولید محافظ کابین آسانسور فعالیت می کند. این مجموعه برای جلب رضایت مشتریان خود هر ساله نمونه ی جدیدتری از انواع کابین را ارائه می دهد و برای ارتقاء سطح کیفی محصولات خود تلاش می کند. استقبال از این پدها به دلیل سهولت آن ها در نصب است و کیفیت بالا در دوخت آن ها باعث رفع نیاز به تعویض زود هنگام این محصول می شود. به دلیل استفاده از آسانسور به دفعات زیاد در طول روز این وسیله با ایجاد مشکلاتی از قبیل خش و ضربه مواجه می شود به همین دلیل نیاز است برای رفع این مسئله از تجهیزاتی استفاده کرد که جایگزینی برای تعویض قطعات داخلی کابین باشد. کاور کابین آسانسور به دلایل مختلفی به صرفه هستند و به جای تعویض قطعات مورد استفاده قرار می گیرند.

آسانسورهای دارای انواع مختلفی هستند و در مکان های متفاوتی نصب می شوند. این وسیله به دلیل ظرفیت های مختلفی که دارند، می توانند افراد را به طبقات مختلفی منتقل کنند. به دلیل ایجاد مشکلاتی از قبیل حمل اسباب به طبقات بالا بسیاری از آپارتمان ها برای حمل وسایل آسانسورهایی را نیز به عنوان باربر در نظر می گیرند. این وسیله با ابعاد بیشتر و تحمل وزن بالاتر مشکلاتی را که انتقال وسایل به طبقات بالا برای کارگران به وجود می آورند را تا حد زیادی رفع کرده است. در این نقل و انتقالات مشکلاتی از قبیل ایجاد خط و خش به بدنه ی کابین و کنده شدن قسمتی از آن به وجود می آورد به همین دلیل نیاز به استفاده از پد و کاور برای محافظت از این وسیله به وجود آمد. این محصول به دلیل استانداردهایی که در تولید آسانسور وجود دارد با توجه به ابعاد آن طراحی و دوخته می شود. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان توضیح دهیم.

سرویس و نگهداری آسانسور

قوانین سرویس و نگهداری آسانسور

برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای آسانسورها و مسافران رعایت برخی از قوانین و استانداردها توسط شرکت های نصب آسانسور اصفهان و سایر شهرهای دیگر کشور، ضروری می باشد. کسانی که در زمینه ی نصب و تعمیر تاسیسات آسانسور کار می کنند با توجه به قوانین در نظر گرفته شده برای انواع آسانسورها در صورت بروز هر گونه مشکل برای سرویس آسانسور در محل حاضر می شوند. به دلیل لزوم حفظ ایمنی افراد دوره های منظم برای نگهداری از آسانسور و چک کردن شرایط کلی آن ضروری می باشد. بازرسان بیمه برای اطمینان از وضعیت کلی این وسیله هر 6 ماه یک بار برای چک کردن وضعیت کلی و ایمنی آسانسور ماموریت پیدا می کنند. اقدام به سرویس و سهل انگاری در تعمیرات جزئی آسانسورها ممکن است منجر به مشکلات عدیده ای از جمله به وجود آمدن خطرات جانی برای افراد شود.

نگهداری آسانسور ساختمان

برای هر آسانسور از نظر میزان استفاده و تعداد افرادی که به وسیله ی آن منتقل می شوند، عمر مفیدی در نظر گرفته شده است. با توجه به سرویس دهی مناسب و استفاده از محافظ برای کابین این زمان قابل افزایش است. این زمان برای آسانسورهای باربر و آسانسورهای مخصوص حمل نفر متفاوت می باشد. استفاده از متریال های مختلف برای ساخت فضای داخلی کابین نیز باعث می شود زمانی که برای تعویض در نظر گرفته می شود، متفاوت باشد. در صورتی که کفپوش کابین چوبی باشد و از محافظ داخل کابین استفاده نشود، امکان ایجاد ضربه و خش وجود دارد. به همین دلیل برای حفظ ایمنی افراد باید با هزینه های زیادی کفپوش کابین را تعویض کرد. فرسایش در آسانسورهای حمل بار با سرعت بیشتری اتفاق می افتد به همین دلیل سرویس این بالابرها باید در فاصله زمانی کوتاهتری اتفاق بیفتد.

تعمیرات آسانسور

دلایلی نگهداری از آسانسور

سیم بکسل آسانسور به دلیل نگهداری از آن در حین بالا و پایین رفتن از قسمت های مهمی است که در این وسیله کار گذاشته می شود. در صورتی که این وسیله دچار نقصان شود با پارگی که در آن به وجود می آید، باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل سقوط آسانسور می شود. مشکلاتی که در این حالت به وجود می آید، می تواند به ایجاد خطرات جانی برای افرادی که آسانسور استفاده می کنند، ختم شود. سیستم مکانیکی در آسانسور از عواملی است که باعث می شود این وسیله حرکت کند. به همین دلیل هر گونه اختلال در این سیستم باید توسط سرویس کاران آسانسور چک شود و در صورت نیاز به تعویض قطعات این کار در اسرع وقت انجام شود، زیرا با توقف آسانسور در بخش های مختلف ساختمان ممکن است افراد در درون آن حبس شوند. وقفه های احتمالی در حرکت آسانسور و بسیاری از مشکلات را که بسیار ساده به نظر می رسند، ممکن است به حادثه ای جبران نشدنی تبدیل شوند. در صورتی که این وقفه به دلایل نامعلومی اتفاق افتاد، بهتر است به تعمیرکاران آسانسور اطلاع دهید.

نتیجه گیری

با توجه به انتقال افراد زیاد در مجتمع های پزشکی و اداری و مشکلاتی که به مرور برای شکل ظاهری کابین به وجود می آید، استفاده از وسیله ای که بتواند از ایجاد ضربه جلوگیری کند، مانع از خرابی هایی می شود که به تعویض قطعات کابین منجر می شود. این محافظ ها در مقایسه با هزینه هایی که تعویض کابین دارد با قیمت کمتری عرضه می شوند و کارآیی بیشتری نیز دارند. تعویض آن ها در زمان نیاز بدون هیچ گونه دشواری انجام می شود و به دلیل طراحی زیبایی که دارد برای انواع دکوراسیون داخلی قابل استفاده است. بررسی دوره ای سیستم آسانسور با نوسازی و تعمیر قطعات آن باعث افزایش طول عمر این وسیله می شود. در زمان سرویس آسانسور به نکات مختلفی توجه می شود. از مهم ترین نکات کارآیی آسانسور است. با توجه به میزان باری که آسانسورها روزانه جا به جا می کنند، این کارآیی نیز متفاوت می باشد. رعایت نکات ایمنی توسط افراد متخصص به افراد داده می شود و نکاتی برای استفاده ی صحیح در آسانسورها نصب می شود. نگهداری آسانسور ساختمان و تراز کردن حرکت آسانسور باعث می شود مشکلاتی از قبیل جا به جایی کابین اتفاق نیفتد، در زمان سرویس آسانسور این نکات مورد توجه قرار می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *