فواید محافظ کابین آسانسور

فواید محافظ کابین آسانسور چیست؟

مقدمه

معماران، توسعه دهندگان، مدیران تاسیسات، مالکان ساختمان و اپراتورها می توانند این واقعیت را نادیده بگیرند که دیوارها و کف آسانسورها از آسیب دیدن در امان نیستند. با این حال، تعویض آسانسور هزینه بالایی دارد پس لازم است حتما از محافظ های آسانسور برای فضای کابین های داخلی آسانسور استفاده کنید. در این مقاله که توسط مجموعه لوکس کاور که فروشنده محصولات محافظ کابین آسانسور می باشد گردآوری شده برای شما توضیحاتی در خصوص فواید محافظ کابین آسانسور شرح می دهد.

محافظ کابین آسانسور چیست؟

برای جلوگیری از آسیب به ورودی و کابین آسانسور از محصول نوآوری به نام محافظ کابین استفاده می شود از دو پانل L شکل برای محافظت از پایه های عمودی و یک پانل L شکل برای محافظت از گذرگاه تشکیل شده است. طراحی محافظ کابین به گونه ای است که تمام ویژگی‌ های عملیاتی مانند دکمه‌ های تماس، چراغ‌ های جهت ‌دار، چراغ‌ های نشان ‌دهنده طبقه و غیره نیز برای اطمینان از کارکرد کامل آسانسور در حین نصب معرض دید قرار می گیرند. این باور که دیوارها و کف بالابرها در طول عمر 20 ساله خود آسیب نمی بینند در بسیاری از سطوح اشتباه است. بنابراین انتخاب محصولاتی که امکان به‌روزرسانی و تعمیرات کارآمد در فضای داخلی آسانسور شما را فراهم می‌ کنند، باید در نظر بگیرید.

محافظ کابین آسانسور چیست؟

فواید محافظ کابین آسانسور

هر صنعتی که در آن آسانسورها مرتبا تعداد زیادی از مردم را جابجا می کنند، و دارایی ها و تجهیزاتی که این افراد برای حمل و نقل نیاز دارند، باید یک طرح حفاظتی کامل برای دیوارهای کابین آسانسور خود در نظر بگیرند.

داشتن این دیوارها به خوبی محافظت می شود، از بروز مشکلات پیش از وقوع جلوگیری می کند و زمان هایی را که آسانسورها باید از سرویس خارج شوند تا آسیب ها را تعمیر کنند، کاهش می دهد. در زیر چند نمونه از فواید محافظ کابین آسانسور ذکر شده است.

  • باز سازی ساختمان
  • زیبایی کابین
  • جابجایی
  • بلند کردن اجسام بزرگ
  • جابجایی اقلام با ارزش

بازسازی ساختمان:

بسیاری از آسانسورهای مسافربری یا خدماتی برای حمل مصالح ساختمانی به طبقات بالا در طول هر گونه کار بازسازی یا توسعه مجدد استفاده می شوند که این امر باعث صدمه زدن به بدنه آسانسور می شود ضرروری است در چنین مواقعی نصب کردن کاور کابین آسانسور مشکل را رفع می کند تا از آسیب زدن به بالابر جلوگیری شود.

زیبایی کابین:

برای ایجاد و نصب یک آسانسور داخلی جذاب کاور داخل آسانسور این امکان را برای شما تضمین می کند. استفاده از بهترین کاور کابین برای فضای داخلی آسانسورها می توانید زیبایی ساختمان های شما را دوچندان کند. ساختمان مسکونی، تجاری، بیمارستان، دانشگاه و … می توان با نصب کاورهای کابین از ایجاد خط و خش در آسانسورها جلوگیری کرد.

جابجایی:

با محبوبیت بیشتر آپارتمان ‌نشینی، آسانسورها در ساختمان‌ های آپارتمانی اغلب برای جابجایی افراد و وسایل، اثاث کشی و یا خرید وسایل جدید منزل به داخل و خارج از آن استفاده می‌ شود. همین امر در مورد محل‌ های تجاری نیز صدق می‌ کند، جایی که فضای اداری مشترک منجر به گردش دائمی کسب‌ و کارها به داخل و خارج می‌ شود در نتیجه کابین آسانسور آسیب می بیند. برای رفع این مشکل باید از بهترین محافظ های کابین آسانسور استفاده کرد.

فواید محافظ کابین آسانسور

بلند کردن اجسام بزرگ:

آسانسورهای اتومبیل به دلیل ماهیت جابجایی یک تن فلز به اطراف، حتی در سرعت های کم، مستعد آسیب هستند. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از آسیب دیدن از کاورهای کابین مخصوص متناسب با ابعاد آسانسور خود استفاده کنید.

جابجایی اقلام با ارزش:

استفاده از کاور داخل آسانسور تنها باعث محافظت از کف و دیوارهای آسانسور نمی شود، بلکه به وسیله آن ها می توانید به راحتی کالاهای ارزشمند خود را بدون آسیب دیدن در طبقات جابجا کنید.

موارد کاربردی محافظ کابین آسانسور

  • هنگامی که محافظ کابین به درستی نصب شوند، محیطی بادوام، نگهداری آسان، جذاب و حتی خاطره انگیز ایجاد می کنند. علاوه بر این، بسیاری از گزینه‌ های حفاظت از دیوار موجود را می‌ توان فراتر از راهروها برای محافظت از فضای داخلی آسانسور استفاده کرد.
  • کلیه ی تأسیساتی که تردد بسیار زیادی دارند، از حفاظ دیوار جامع که شامل فضای داخلی آسانسور آن ها می شود، استفاده می کنند. آسانسورهای بیمارستانی برای حمل و نقل طیف گسترده ای از تجهیزات استفاده می شوند. تخت‌ ها و گارنی‌ ها، ویلچرها و گاری‌ ها همه این موارد می‌ توانند دیوارهای آسانسور را خراب کرده و باعث ایجاد خط و خش در آن ها شود، در چنین شرایطی استفاده از کاور کابین آسانسور توصیه می شود.
  • آسانسور هتل‌ ها باید برای گاری‌ های پر از چمدان‌ های سنگین، مهمانان و کارکنانی که اثاثیه، تجهیزات و غیره را جابجا می‌ کنند، آماده شوند.

جنس محافظ کابین آسانسور

جنس محافظ کابین از پرده های ضد آب و ضد شعله از پارچه پلی استر بافته شده، می باشد. این نوع کاورها دارای یک لایه محافظ هستند که می توانند هنگام جابجایی وسایل به داخل و خارج از آسانسور ضربه را جذب کنند، بنابراین در چنین شرایطی از فرورفتگی و خراش بدنه بالابر نیز جلوگیری می شود. محافظ ها باید دارای گواهی ضد حریق باشند و می توان آن ها را به صورت سفارشی تولید کرد. کاور کابین آسانسور در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شوند. با استفاده از بهترین نوع کاورهای کابین آسانسور، می توانید در هزینه های تعمیرات آسانسورها تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا درباره فواید محافظ کابین آسانسور به آن اشاره کردیم، برای حفظ بهترین حالت بدنه آسانسور باید از محفظ کابین بالابر استفاده کنید تا از ضربه زدن و خرابی جلوگیری شود. کاور کابین آسانسور باید با کیفیت بالا تهیه شوند تا در چندین سال قابل استفاده بوده و بتوان آن ها را به راحتی و در صورت نیاز نصب و دوباره باز کرد، یعنی اتصالات آسان برای استفاده دوباره را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *